Skip to main content

Återbetalnings- och returpolicy (Paypal)

Allmänt

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen. För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis. Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:

  • Om föremål inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på säljaren.
  • Om varor returneras senare än 30 dagar efter leverans.

Återbetalning

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss. 

Byten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, kontakta oss.

Retur och frakt

För att returnera din produkt skickar du den till vår adress. Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning. Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss!